20’lik Diş Çekimi Sonrası Dil Uyuşukluğu

20’lik Diş Çekimi Sonrası Dil Uyuşukluğu

Halk arasında bilinenin aksine 20’lik dişler herhangi bir yaştada çıkabilmektedir. Yaşam boyunca beslenme alışkanlıklarındaki farklılıklardan ötürü çene yapısında küçülme gözlenir. Bu küçülmeye bağlı olaraksa 20’lik dişler, çene yapısında ilerleyecek bir alan bulamazlar ve bunun akabinde 20’lik diş problemi baş gösterir.

Ortalama olarak bu dişler 18-30 yaş aralığında çıkmaktadır. 20’lik dişler yapısı gereği ve dişlerin gerisinde bulunduğundan kolay çürürler. Aynı zamanda diğer dişleri de etkileyerek çürüğe ve bakteriye sebebiyet verebilmektedir. Bu sebeplerden çoğu zaman uzman doktorlar tarafından 20’li yaş dişlerinin çekilmesine gerek duyulur.

Diş Çekimi Sonrası Dil Uyuşukluğu

Diş çekimi öncesinde tıbbi bir yöntem olan lokal anestezi uygulanır. Vücutta bir bölgeyi uyuşturan anestezi türü lokal anestezi olarak ifade edilir. Uygulanan bu anestezi akabinde kişinin bilinci açık ve hasta uyanık vaziyettedir. Fakat yapılan anestezinin etkisinden herhangi bir ağrı hissetmez. Uyuşukluk, hissizlik söz konusudur.

Diş çekimi için uygulanan bu anestezi ağız içinde ve dilde uyuşukluğa yol açar. Bu uyuşukluk hissi genellikle anestezinin etkisinin geçmesiyle birlikte ortadan kalkmaktadır. Özellikle 20’lik diş çekimi, dolgu ve kanal tedavi yöntemlerinin ardından dil ve ağız içi uyuşukluğu şikayetine sık rastlanmaktadır. Uyuşukluk daha çok anestezinin etkisi olduğundan endişeye gerek yoktur. Fakat bir süredir devam eden ve geçmeyen uyuşukluk söz konusuysa, dildeki sinirlerde hasar gerçekleşmiş olabileceğinden veya daha ciddi sağlık sorunlarıyla ilgili olabileceğinden uzman doktora danışılmasında fayda vardır.

Dilde hissedilen uyuşukluğun anestezinin dışında pek çok sebebi bulunabilir.

Dil Uyuşukluğu Nedenleri Nelerdir?

Dil Tahrişi

Tat alma ve konuşma gibi pek çok fonksiyonu olan dilin zarar görmesi, tahriş olması akabinde dilde uyuşukluk şikayeti baş gösterebilir. Bu tahribattan ötürü tat alma duyuları zayıflayabilir. Özellikle aşırı sigara ve alkol kullanan kişilerde veya çok sıcak içecek/yiyeceklerin tüketilmesi akabinde tat almaçlarının zarar görmesine bağlı olarak sık görülmektedir.

Kullanılan İlaçlar

Tedaviye yönelik kullanılan bir takım ilaçların etkisi olarak dil uyuşukluğu, hissizliği sorunu meydana gelebilir. Uzman doktora gidildiğinde, kişinin kullandığı ilaçlar hakkında bilgi vermesi tetkik ve tedavi aşamasını kolaylaştırıcı olacaktır.

Diğer Nedenler

  • Sinir hasarı,
  • Tümör,
  • Uygulanan anestezi
İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KONULAR
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ