İçki İçmek ve Tetanoz Aşısı

İçki İçmek ve Tetanoz Aşısı

İçki ile birlikte ilaç alımı ya da çeşitli iğne ve aşıların vurulması genellikle sakıncalı olarak bilinmektedir. Alınan ilaçların türüne göre içki ile olan etkileşimi değişiklik gösterebilir. Bazı durumlarda sadece ilacın etkisinin gözlenememesi söz konusuyken bazı durumlarda alkol alımı ilacın toksik etki göstermesine bu durumun sonucu olarak ölümlere yol açabilmektedir.

Tetanoz aşısı genellikle paslı cisimler ile kendini kesen, zarar veren kişilerde uygulanmaktadır. Bu sayede paslı eşyadan vücuda geçen clostirium bakterisinin vücuda zarar vermesi önlenmiş olur. Aşının uygulanması genellikle meydana gelen travmadan hemen sonra gerçekleşmelidir, en geç 24 saat içinde uygulama yapılmalıdır.

Tetanoz aşısı uygulanmaz ise kişinin zarar gören bölgesinde başta olmak üzere vücudun çeşitli yerlerinde kızarıklıklar, şişlikler ve morluklar oluşmaya başlamaktadır. Bu durum vücut uzuvlarının kaybına hızla müdahale edilmezse de kişinin hayatına mal olmaktadır.
Tetanoz aşısı vurulduktan sonra çeşitli semptomlar meydana gelebilir. Bu semptomlar başta kişileri korkutsa da genellikle doktorlar tarafından kontrol altına alınan ve tahmin edilebilen şeylerdir. Tetanoz aşısı vurulduktan sonra;

  • Sindirim sisteminde değişimler meydana gelebilir. Bazı kişilerde mide bulanması ve yanması gözlenmektedir.
  • İğnenin yapıldığı bölgede acıma, kızarıklık hatta şişme gözlenebilir. Bu durum geçici bir durumdur. Ancak geçmeyen durumlarda kişi hiç zaman kaybetmeden bir doktora başvurmalıdır.
  • Bağışıklık sisteminde bir takım değişiklikler meydana gelebilir. Kişi bir süre kendini halsiz ve enerjisi yok hissedebilmektedir.

Tetanoz Aşısı Sonrası Nelere Dikkat Edilmeli?

1-)İçki İçmek

Genellikle ilaçların doğru şekilde ve dozda etkilerini gösterebilmeleri için ilaç kullanımından önce ya da sonra alkol kesinlikle alınmamalıdır. Tetanoz aşısının vurulmasını takip eden süre boyunca da kişi alkol almamalıdır. Alınan alkol istenmeyen etkilerin gözlenmesine, gözlenen etkilerin aşırı boyutlara ulaşmasına sebep olabilmektedir. Bu tarz olgularda kişiler zaman kaybetmeden uzman bir doktora gitmeli, gerekli ilk yardım müdahalesini almalıdır.

2-)İlaç Kullanımı

Kişinin düzenli kullandığı ya da akut hastalıklarından dolayı kullanmak zorunda kaldığı ilaçlar söz konusu olabilir. Böyle bir durumda kişi doktorunu ve eczacısını muhakkak bilgilendirmeli, gerekli görülür ise aşı yapılmasından sonraki belirli bir süre ilaçlar kullanılmamalıdır.

Özellikle alerjik reaksiyonlara sebep olabilecek ilaçların kullanımında aşı uygulamalarına daha fazla dikkat edilmelidir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KONULAR
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ